Bokningssystemet har stöd för skript och HTML-koder på bokningssidan, tacksidan och bokningsbekräftelsen. De används främst för spårningskoder som Google Analytics, Google Ads (gamla Google Adwords), Google Tag Manager (GTM) med flera. Självklart behöver du inte använda någon av dessa tjänster utan är fri att använda vilka tredjepartstjänster som helst. Enda kravet är att spårningskoden består av HTML och/eller Javascript för att fungera.
Ett vanligt kundcase är att man vill kunna spåra försäljning när en tid bokas, vad som bokades och av vem. Vi har beskrivit detta ytterligare i ett blogginlägg Spåra bokningar och köp med statistik till tredjepart.
Ni kan bl.a lägga in spårningskoder som körs varje gång bokningsbekräftelsen visas och på tacksidan direkt efter att tiden har bokats av kund. På tacksidan körs koden endast en gång för att ni inte ska få dubbletter på eventuell spårning.
Om du får problem när du ska hämta ut din spårningskod hos den tjänst du har valt behöver du kontakta deras kundtjänst.
Om du behöver hjälp med var du kan lägga in spårningskoden på bokningssidan så får du gärna kontakta oss.