Allmänna villkor

Våra allmänna villkor är till för att vi, Boka365, ska kunna erbjuda en rättvis och laglig tjänst för er som kunder och ägare till konton hos oss, samt till er slutanvändare som använder våra kunders bokningssystem.

18-års gräns

Vi tillämpar 18-års gräns på våra abonnemang. Det betyder att du måste vara 18 år eller äldre.

Om du är yngre än 18 år kräver vi att din målsman registrerar sig som kontoinnehavare med sin e-postadress.

För dig som vill bli kund eller som är kund hos oss

Om du väljer att använda Boka365 godkänner du villkoren på denna sida. De godkänns vi registrering och vi köp av abonnemang.

Boka365 är en webbaserad tjänst för att bygga tidbokningssystem/bokningssystem och ta emot bokningar på Internet.

Tjänsten drivs och utvecklas av företaget Boka365.

Säkerhet

  • Vi kräver att du måste kunna identifiera dig med kontouppgifter i Boka365 om du kontaktar oss gällande hantering av personuppgifter eller av andra sekretessgrundande skäl.
  • Vi kräver att du måste kunna identifiera dig med kontouppgifter i Boka365 för att få support om ditt konto eller om du vill att vi ska få åtkomst till ditt konto och lämna ut känsliga uppgifter.
  • Vi skyddar anslutningen till våra servrar med HTTPS TLS för att skydda våra och era uppgifter över nätet. Det kan liknas med skyddet du får hos bankerna och försäkringsbolagen via deras internettjänster. TLS-krypteringen använder SHA-256 med 2048 bitars RSA-kryptering
  • Lagring av data: Vi lagrar all data på säkra servrar hos Amazon Web Services (AWS) med krypterade anslutningar och servrarna befinner sig i Sverige.

Hur vi hanterar personuppgifter enligt dataskyddslagen GDPR

Läs mer i vår integritetspolicy om hur vi hantera dina personuppgifter

Om ditt konto

Det är du personligen som ansvarar för att dina kunduppgifter/personuppgifter/företagsuppgifter är uppdaterade och korrekta. Om du har angivit felaktiga uppgifter kan vi råka skicka viktig information och påminnelser till fel person/företag/organisation.

Om ditt konto hos oss på Boka365 bryter mot något eller några av våra allmänna villkor så har vi rätt att stänga av ditt konto med omedelbar verkan utan någon ekonomisk ersättning.

Du får inte bryta mot några lagar inom svensk lagstiftning eller mot de lagar som gäller i ditt land där du bor.

Om ditt konto stängs av för att du har missat våra utskick av påminnelser får du själv stå för kostnaderna för förlorade intäkter.

Om du missbrukar tjänsten kan du komma att bli svartlistad.

Om vi får in klagomål om ditt konto eller bokningssystem så kan vi komma att stänga ner ditt konto.

Som kund till oss har du/ni rätt att erbjuda egna allmänna villkor på er bokningssida och de får inte strida mot våra allmänna villkor.

Du får inte ha stötande eller olagligt innehåll hos oss.

Vi har alltid rätt att när som helst utöka våra allmänna villkor för att skydda mot stötande och olagligt innehåll. Vi vill att tjänsten ska bedrivas som en laglig webbtjänst på schyssta villkor.

Som kund till oss godkänner du även att du inte tänker publicera innehåll eller erbjuda bokningar inom områden som hör till någon av dessa nedanstående kategorier. Vi har alltid rätt att utöka listan med kategorier som vi ej vill ha oss hos.

  • Droger
  • Prostitution
  • Försäljning, bokning eller köp av sex
  • Sex / porr
  • Vapen
  • Och mycket mer. Om ditt innehåll är olagligt enligt svensk lag får du inte ha det hos oss.

Information om våra abonnemang

Vi har flera olika abonnemang som betalas årsvis eller månadsvis.

Årsvis betalning sker en gång per år och förnyar abonnemanget i 12 månader framåt i tiden. Som kund sparar du 40% om du väljer ett årsabonnemang istället för ett månadsabonnemang.

Månadsvis betalning sker en gång per månad och förnyar abonnemanget 1 månad framåt i tiden.

Allmänna villkor för dig som betalar våra abonnemang via Payson AB

När du köper abonnemang av oss godkänner du Paysons allmänna villkor som du hittar i sin helhet här https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v2

Information gällande konsultation

Om vi utför konsultation och uppdrag/jobb åt dig som kund och fakturerar dig med faktura har vi rätt att stänga ner ditt bokningssystem vid utebliven betalning efter 2 påminnelser, trots att abonnemanget på kontot är giltigt och betalt till fullo.

För att inte stänga ner ditt bokningssystem behöver vi ha din inbetalning på totalbeloppet till vårt konto hos Billogram senast 3 dagar efter det datum vi skickat ut påminnelse nummer 2.

  • Vi debiterar 15% dröjsmålsränta om fakturan inte betalas i tid.
  • Vi tar ut en påminnelseavgift på 250kr vid första påminnelsen för alla obetalda fakturor.
  • 5 dagar efter fakturans förfallodatum skickar vi betalningspåminnelse nr 1.
  • 10 dagar efter fakturans förfallodatum skickar vi betalningspåminnelse nr 2.
  • Vid utebliven betalning 13 dagar efter fakturans förfallodatum stänger vi ner kontot/bokningssystemet.
  • Vi kommer kontakta dig och be en sista gång att du betalar in fullt kvarstående belopp.
  • Om vi inte får svar eller inte får någon betalning på fullt kvarstående belopp inom 3 bankdagar från dagen vi kontaktade dig en sista gång kommer vi skicka ett inkassogram.

Öppet köp / Ångerrätt

Vid köp av årsabonnemang ger vi 90 dagar öppet köp: Om du betalar för ett årsabonnemang och ångrar dig efter att 90 dagar har löpt ut, kan du inte få pengarna tillbaka.

Vid köp av månadsabonnemang ger vid 14 dagar öppet köp: Om du betalar för ett månadsabonnemang och ångrar dig efter att 14 dagar har löpt ut, kan du inte få pengarna tillbaka.

Distansavtalslagen: Enligt lagen om distansavtal gäller 14 dagar ångerrätt när du beställer en vara eller tjänst på Internet som privatperson.

Observera att Distansavtalslagen inte gäller för företag men vi tillämpar en schysst ångerrätt även för företagare.

Öppet köp / Ångerrätt för tillvalstjänster

För samtliga tillvalstjänster gäller ångerrätten inom 14 dagar från köptillfället.

SMS

Vid köp av tillvalstjänsten SMS tar vi betalt per SMS oavsett om det skickas till ett riktigt nummer eller nummer som inte kan ta emot SMS. Detta är på grund att vår SMS-operatör tar betalt för samtliga SMS som går genom deras system, även om de inte når mottagaren.

För att ångerrätten ska gälla måste SMS-utskicken stoppas under inställningar. Ångerrätten gäller för det aktuella saldot efter att utskicken har stoppats. Det aktuella saldot kan du se under inställningar för aviseringar och meddelanden.

Ångerrätten gäller ej på redan utnyttjade SMS.

För dig som är slutkund (kund till någon av våra kunder)

Som användare av tjänsten Boka365 eller av någon av de bokningssystem som våra kunder har skapat, godkänner du dessa villkor

Du får inte ange felaktiga personuppgifter/företagsuppgifter eller uppgifter som tillhör en annan part när du bokar en tid i våra kunders bokningssystem.

Om du missbrukar någon av våra tjänster kan du bli blockerad och svartlistad från att använda tjänsten/tjänsterna igen.

Våra kunder kan erbjuda egna allmänna villkor som behöver godkännas i samband vid bokning eller användning av deras bokningssystem.

Gäller alla användare av tjänsten

Gäller alla våra direkta kunder och våra kunders kunder som kallas för slutkunder

Företaget Boka365 som står bakom produkten Boka365 kan inte under några som helst omständigheter bli ekonomiskt ersättningsskyldig till kund eller slutkund som använder sig utav eller bokar tider med Boka365.

Det är förbjudet att utföra penetrationstester och attacker mot något eller några av våra system.

Alla intrångsförsök och attacker loggas.

När vi upptäcker någon form av bedrägeri/intrång kommer det polisanmälas. Om det sker på något av våra kundkonton är det först och främst ägaren av det specifika kundkontot som behöver polisanmäla händelsen, men Boka365 har alltid rätt att göra en polisanmälan oavsett vad ägaren till kontot uttrycker.

Om villkoren bryts

Boka365 har alltid rätt att stänga av konton och blockera personer och IP adresser som bryter mot våra villkor.

Vid allvarliga brott kontaktar vi polisen.

Med vänliga hälsningar
Boka365 Teamet