Igår släppte vi en ny uppdatering som ger er möjlighet att prenumerera på era kalendrar i bokningssystemet. Det betyder att ni nu kan öppna en kalender och klicka på Prenumerera för att synkronisera alla händelser med exempelvis din kalender i telefonen, Google Kalender, Microsoft Outlook, Office365, Apple Calendar, iCalendar m.fl

Nu kan alltså era bokningar och schemalagda händelser visas i er kalender på exempelvis telefonen eller surfplattan. Fortsätt läsa och se om ni kan ta del av funktionen redan idag.

Prenumerera och synkronisera kalendrar

Bild 1: Prenumerera på kalender

Prenumerationen gör det enklare för administratörer att hålla koll på kommande och föregående händelser i kalendrarna på t.ex sin surfplatta eller telefon eftersom kalendern uppdateras automatiskt när ändringar sker.

Hur ofta synkroniseras en kalender?

Boka365 säger åt en extern kalender att en kalender ska synkroniseras/uppdateras minst en gång per timma, men det skiljer sig åt mellan varje tredjepart hur ofta deras kalender faktiskt uppdateras.

Många kalenderprogram väljer själva hur ofta de ska uppdateras, så även om det finns nya ändringar i Boka365 kan det hända att de inte syns i din synkroniserade kalender.

Ett exempel är Google Kalender som uppdateras 1-2 gånger per dygn.

Vilka abonnemang har stöd för kalenderprenumeration?

Det krävs minst abonnemanget Standard för att få använda funktionen.

  • Abonnemanget Standard är begränsad till 1 månad framåt i tiden och 2 veckor bakåt
  • Abonnemangen Professionell och Premium synkroniserar alla kalenderhändelser 2 år framåt och 2 år bakåt i tiden

Spara bokning i kalender

Samtidigt har vi gjort det möjligt för era kunder att spara ner en bokning i deras kalender på datorn, surfplattan eller telefonen. Det fungerar oavsett vilket abonnemang ni har.

Klicka på länken vid bokad tid i bokningsbekräftelsen för att spara ner den bokade tiden i kalendern.

Spara bokning i kalender

Bild 2: Spara bokning i kalender