Idag har vi släppt en uppdatering på tilläggstjänsten SMS-utskick som vi skrev om för två veckor sedan. Bokningssystemet kommer nu skicka SMS-påminnelser till era kunder om ni väljer att slå på SMS under inställningar, förutsatt att det finns ett giltigt telefonnummer på kunden i bokningen.

Kontrollera att kundformuläret visar textfältet för mobilnummer under Kunder > Inställningar > Konfigurera ditt formulär > Kryssa i alternativet Mobiltelefon i kolumnen Visa för kunderna.

Aktivera mobilnummer i kundformuläret på bokningssidan

En SMS-påminnelse skickas 1 dag före bokad tid och inom kort kan ni själva välja hur långt innan ni vill skicka en påminnelse, dock ej längre än 14 dagar före den bokade tiden. Kontakta supporten om ni vill ha hjälp att ändra detta.

För att få skicka SMS-utskick och SMS-påminnelser behöver ni fylla på saldot på beställningssidan. Saldot minskar för varje SMS som skickas genom vår SMS-leverantör.

Kom ihåg att slå på SMS under Inställningar > Aviseringar / Meddelanden om ni har köpt SMS

Aktivera SMS-utskick och påminnelser